Pe 13 seprembrie am participat la evenimentul organizat de revista Biz pentru “aniversarea” celor mai puternice branduri romanesti, BrandRo.
Evenimentul a fost bine organizat, eu merg cu foarte mare placere la evenimentele marca Biz, pentru ca ii cunosc de mult, pentru ca la un moment dat am facut parte din colectivul lor si pentru ca evenimentele lor intotdeauna au stat bine la capitolul “continut”.
Studiul mi s-a parut interesant, la fel si prezentarea Adinei Vlad (Unlock Market Research) care a demonstrat ca avem valori comerciale romanesti.
Ceea ce mi-a placut cel mai mult insa, a fost prezentarea lui Stefan Liute despre “mandrie si prejudecata” in brandingul romanesc care a prezentat 5 atribute de care marketerii romani ar trebui sa tina cont atunci cand isi construiesc brandul. Structura, metaforele, copy-ul si experientele transmise de prezentare mi-au placut maxim:
1. Ambitia – de cele mai multe ori alegem “calea minimei existente”, adica ne lipseste ambitia (sau poate motivatia!?) de a merge (mult) mai departe.
2. Rabdare – vrem lucruri facute peste noapte, credem ca se poate. Si bineinteles, se poate, dar consecintele nu lipsesc. “Toate brandurile se construiesc in timp.”
3. Iesitul in lume – despre care a spus ca “ne desteapta la cap, ne da reperele corecte”. Sunt de parere ca acest sfat este atat de aplicabil si in viata de zi cu zi. Suntem atat de avantajati atunci cand suntem capabili sa vedem si alte modele, sa fim atenti si la ce fac altii. Stefan Liute a inchiat prezentarea acestui argument printr-o remarca foarte interesanta: “Buricul lumii s-a mutat in Asia!”.
4. Voda sau mester – daca as putea as da mai departe aceasta argumentare tuturor directorilor de companie, sefilor si partenerilor din Romania, poate vor intelege: trebuie sa decizi ce vrei sa fii. Dupa definitia lui Stefan Liute, “Voda” este managerul, cel care conduce oamenii si compania, iar “mesterul” este expertul, cel specializat intr-o activitate. Importat: nu poti fi si Voda si mester. Final apoteotic: “Brandurile sunt construite de oamenii din spatele lor si asta le face mai puternice sau mai slabe”.
5. Indestularea – “gandim pe termen scurt”. Si inca cum!
Despre Stefan Liute, cititi pe blogul lui, liute.wordpress.com , iar evenimentele Biz se gasesc in ordine cronologica pe http://www.bizforum.ro/ .
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu