vineri, 23 noiembrie 2012

Lectii de marketing cu Vintila Mihailescu si George Mihaita la Zilele Biz 2012




Cea de-a cincea zi Biz, Media & Marketing, a debutat cu panelul "Romania si romanii. Ce ne motiveaza? Incotro ne indreptam?", iar primul speaker a fost Vintila Mihailescu, antropolog, care a vorbit despre valori, repere si identitate romaneasca. 

Discursul mi s-a parut extrem de bine structurat si la obiect, vorbind despre o societatea romaneasca post-taranista, o societate tributara, la baza, care “s-a repezit in postmodernitate inainte de a iesi din taranitate”, de unde rezulta o Romanie foarte diversificata, amestecata si impartita.
Rezultatul acestui proces grabit este o “bulimie postmoderna”, asa cum o numeste antropologul, tradusa printr-o tiranie a imaginii, o tiranie a consumului, o obsesie a topurilor, iar in final o societate confuza, drept urmare 56% dintre romani se tem de viitor.

Concluzia lui Vintila Mihailescu este de fapt o recomandare pentru marketerii prezenti in sala, transpusa in cuvinte profunde: “ Daca parteneriatul cu statul a esuat, parteneriatul cu societate nu se simte nici el prea bine, parteneriatul cu piata ar putea sa fie fecund cu conditia de a nu mai face clientul captiv si de a-l transforma in partener. Cum se poate face acest lucru, este treaba Dvs., nu a mea.” In loc de concluzie, aplauzele au vorbit in locul celor din sala, fiind cel mai apreciat speaker.

In sesiunea 2, “Brief pentru cultura” , George Mihaita a fost cel care mi-a demonstrat, inca o data, cat de importanta este charisma si cum, uneori, un om charismatic, fara studii si experienta in marketing, comunicare sau vanzari, poate avea rezultate remarcabile in actiuni de promovare de orice tip. George Mihaita, la finalul interventiei sale de 10 minute avea un bol plin cu carti de vizita ale potentialilor parteneri pentru proiectele din cadrul Teatrului de Comedie. Mai jos puteti vedea “prestatia” extraordinara a maestrului in fata unei sali pline de oameni de marketing. Fantastic!




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu